AFA

L’Associació de Famílies de l’Escola Barrufet (AFA) està formada per totes les famílies de l’alumnat de l’escola. Per tal de repartir-nos la feina, l’AFA de l’escola s’organitza en comissions de treball temàtiques. Algunes són de llarga durada i altres puntuals.
Gestionen una part molt important del funcionament de l’escola: Casals d’estiu, mitja pensió,  acolliment, cangur, economia, cultura, activitats en horari no lectiu, web i inclusiva.

A l’AFA ens reunim una vegada al mes en la Trobada Mensual de Famílies.

Trobada Mensual de Famílies

Les famílies de l’Escola Barrufet ens reunim, generalment, el segon dijous de cada mes a la Trobada Mensual de Famílies (fins l’any 2022 conegut com a Junta Ampliada). Aquestes trobades mensuals són els fòrums de participació directa de totes les famílies de l’escola, en els quals es debaten totes les propostes que arriben, i es prenen les decisions que calgui sobre el funcionament de l’AFA i les seves activitats.

A la Trobada Mensual de Famílies es consensuen les aportacions que es faran al Consell Escolar a través dels membres de la Junta Petita (junta directiva de l’AFA: president/a, vicepresident/a, secretari/ària, tresorer/a, vocals). La trobada serveix també perquè les diferents Comissions expliquin les darreres novetats, propostes i decisions a prendre i aprovar.
Si ets nou a l’escola, potser a les primeres reunions hi haurà algunes coses que no sabràs, però tenim moltíssimes ganes que tothom s’hi senti acollit i sempre intentem contextualitzar els temes per aconseguir la màxima integració de tots els assistents. A mesura que hi vagis participant veuràs que no és gens complicat.

La participació del màxim nombre de persones a la Trobada Mensual de Famílies fa que les reunions siguin més profitoses i que l’escola tingui l’espai de comunicació que volem.
Les Trobades Mensuals de Famílies tenen lloc presencialment a l’escola, habitualment al vestíbul. Des-de l’any 2022 també existeix la possibilitat de participar en remot via videoconferencia. Les trobades comencen a les 21h i duren aproximadament 2 hores.

Si teniu qualsevol comentari i/o proposta de millora en la celebració de la Trobada Mensual de Famílies us podeu posar en contacte amb l’AFA en el correu afabarrufet@gmail.com.
Ens veiem en la propera reunió!

Assemblea General

Presentació Assemblea General 2021

Acta Assemblea General 2021

Presentació Assemblea general 2020

Acta Assemblea General 2020

JUNTA PETITA

La Junta Petita té encomanades per l’Assemblea General, el màxim òrgan de decisió de l’AFA amb veu i vot de totes les famílies associades, les funcions de Representar, dirigir i administrar l’Associació de la manera més àmplia que reconegui la llei i d’acord amb els seus principis estatutaris; així mateix, complir les decisions preses a l’Assemblea General, d’acord amb les normes, instruccions i directrius que aquesta Assemblea estableix.

Els 7 membres que la conformen són escollits en Assemblea General i actuen com a representants de l’AFA al Consell Escolar durant un màxim de tres anys, per facilitar la rotació de persones. Formar part d’aquest grup aporta una visió de conjunt de totes les activitats AFA en relació a l’escola. Es procura que hi hagi diversitat en el si de la Junta i que les persones que hi formen part aportin la seva experiència i punts de vista tenint en compte totes les comunitats d’infants.

La presa de decisions es realitza en el marc de les Trobades Mensuals de Famílies, on hi assisteixen els membres de la Junta Petita junt amb un representant de cada Comissió, com a mínim, i tots els associats que ho vulguin. Aquestes decisions es prenen en processos de diàleg i cerca de consens de manera preferent, sent el sistema de votació la darrera opció. Entre els compromisos que adquireixen hi ha: coordinació de l’Assemblea General anual, vetllar pel bon funcionament pressupostari i d’activitats, seguiment d’impagats i del funcionament del personal contractat, coordinació de les comunicacions, resolució d’incidències en la mesura del possible, relacions amb altres entitats del mateix sector i del barri, representació a jornades especials, entre d’altres qüestions.

La Junta Petita funciona com un engranatge entre comissions, treballadors de l’associació, i claustre però sobretot son un nexe d’unió entre totes les persones que creiem en el projecte Barrufet.

T’escoltem!

Tens un dubte sobre el funcionament de l ‘AFA? Vols formar part d’una comissió i no saps com fer-ho? Tens una idea brillant i ens la vols fer arribar?

Consultes, dubtes, propostes… amb aquest formulari volem recollir tot això i més per fer-ho arribar a les Reunions mensuals de Famílies i poder parlar-ne i debatre’n tots i totes juntes.

No dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres!

Quotes de l’AFA  (2022 – 2023)

• Quota membre AFA: 12€ per família.
  • Quota de funcionament: 43,50€ per alumne i mes (de setembre a juny, ambdós inclosos).
  • Cangur Fix Matí: 18€ al mes.
  • Cangur Esporàdic Matí: 3€ per dia esporàdic.
  • Cangur Fix Tarda: 20€ al mes.
  • Cangur Esporàdic Tarda: 3€ per dia esporàdic.

Pots consultar el model econòmic de l’AFA Barrufet en aquest pdf o al final d’aquesta pàgina.

Noves quotes de TEMPS DE MIGDIA aprovades pel curs 2021-2022 amb caràcter retroactiu:

5 dies fixes setmana : 118,00 €/mes

4 dies fixes setmana : 94,40 €/mes