Patis oberts

Patis Escolars Oberts al Barri

Els patis escolars de la ciutat s’obren com a espai d’ús públic per a famílies, infants i adolescents fora d’horari escolar, en cap de setmana i en període de vacances escolar.

Els objectius principals de l’obertura dels patis escolars són:

–  Optimitzar l’ús dels centres escolars potenciant la seva vessant educativa i social, fent possible un ús del pati entre els col·lectius i/o activitats que es puguin realitzar sense interferències tot potenciant la seva interrelació.

–  Donar una alternativa de lleure als infants i joves i les seves famílies que s’exerceix de forma autònoma en un context segur i de proximitat.

Cada pati escolar obert compta amb un servei de monitoratge que obre i tanca el pati escolar dins els horaris previstos, vetlla pel bon ús de les instal·lacions i procura establir dinàmiques de relació entre els infants i joves.

Als patis escolars oberts es realitzen activitats de dinamització educativa de tipus esportiu, artístic i en família. Aquestes activitats són obertes i gratuïtes al barri.

La iniciativa municipal Patis Escolars Oberts al Barri compta amb la col·laboració del Consorci d’Educació de Barcelona, de tots els Districtes  i de diverses entitats educatives i socials de la ciutat.

PATIS OBERTS 2023 – 2024

Escola Barrufet