Colla de Diables i Tabals de l’Escola Barrufet

La colla de diables i tabals de l’Escola Barrufet està formada per nenes i nens d’infantil i primària i d’exalumnes de l’escola fins als 18 anys. La normativa actual impedeix que infants menors de 8 anys facin de diables i diablesses però els més petits hi poden participar iniciant-se amb els tabals. Els pares i mares participem de manera activa en les activitats de la colla, supervisant, acompanyant, ensenyant a portar la maça, carregant, descarregant i encenent les carretilles, i donant suport en els assajos …

2019 Festa 50è aniversari de l’escola Barrufet

La colla de diables i tabals, té com a objectiu ser una activitat lúdica i participativa però també vol aportar un seguit de valors formatius i socials als nens i nenes que hi participen i a les seves famílies:

• Per les característiques de l’activitat, promoure la responsabilitat, envers a si mateixos i a les altres persones.
  • Promoure el coneixement de tradicions i activitats populars.
  • Promoure la participació cívica i social.

L’actuació principal de la colla coincideix amb la festa de final de curs de l’escola on organitzem un correfoc i on convidem a una colla a gaudir amb nosaltres de la festa, però també participem en diversos actes del barri com el Pau Sense Treva, que té lloc a les Cotxeres de Sants per les festes de Nadal, l’arribada de la flama del Canigó al Casinet per Sant Joan o els actes del Correllengua. Com a colla barcelonina participem dels correfocs i altres actes de les Festes de la Mercè i de Santa Eulàlia i estem oberts a propostes de trobades d’altres colles infantils i festes on se’ns convidi.

2016 correfoc de la Mercè

2018 Correfoc de la Mercè

La nostra colla va ser fundada l’any 1987 i des d’aquella primera cremada hem fet més de 150 sortides escampant espurnes per les diferents festes.

Fem assajos de manera periòdica per tal de donar regularitat i continuïtat a la secció de tabals i per tal que diables i diablesses puguin practicar amb les maces i familiaritzar-se amb l’encesa i descàrrega dels petards.

2018 correfoc de la Mercè

El 2002 vam construir el nostre drac, en Barrufafoc. La dificultat de manipulació del drac de tres caps que teníem anteriorment, tipus cuca xinesa, ens va moure a construir un nou drac inspirat en el que els nens i nenes porten en el vestit. És un dragolí alat i rampant de color verd que va ser dissenyat i construït pels nens de l’escola. Al maig de 2003 va ser batejat apadrinat pel Drac Jussà de la colla Banyetes d’Horta. El nom es va escollir per votació de tota l’escola entre vàries opcions.

2020 Correfoc de Santa Eulàlia

2019 Correfoc 50è aniversari de l’Escola Magòria

La colla de Diables i tabals de l’escola Barrufet està adherida al Secretariat d’Entitats de Sants-Hostafrancs-La Bordeta, forma part de la Coordinadora de Colles de Diables i Bestiari de Foc de Barcelona i som membres de la Federació de diables i dimonis de Catalunya.

Per contactar amb nosaltres escriu-nos al correu electrònic:

diablestabalsbarrufet@gmail.com

I podeu seguir-nos també a:

facebook: @barrufafoc

twitter: @barrufadiables