Comissions

Comissió d’activitats en horari no lectiu

COM/QUAN ENS REUNIM?
Ens reunim puntualment un cop al mes i les vegades que calgui els dies lectius amb les mestres i la coordinació de la Comissió.

QUI SOM?
Neus Ibàñez Llorens (mestra), Mònica Rojo Mateu (mestra), Jordina Domènech Cañellas (mestra), Marta Espinal (AFA), Eva López (AFA), Rosa Arranz (AFA).

HORARI
16.30 a 18h de dilluns a dijous.


CONTACTE i COORDINACIÓ DE LES ACTIVITATS

 La coordinació de les activitats a partir d’aquest curs 2020-2021 es portarà directament des de l’AFA mitjançant la figura d’un coordinador@ al qual us podeu adreçar per a qualsevol incidència o notificació.

Horari presencial: de dilluns, dimecres i dijous de 16.30 a 18 h (horari a confirmar)

e-mail: actsnolectives.afabarrufet@gmail.com

  

DESCRIPCIÓ DE LES ACTIVITATS

PETIT MULTIESPORTS

Activitat adreçada a infants de P4 i P5

Dimarts, de 16.30 a 18 h. Espai: Gimnàs / sala de motricitat

Preu: Octubre- desembre: 73 € / gener-març: 73 € / abril-maig: 49 €

L’activitat té com a principal finalitat treballar en el coneixement i control del cos, i en el

desenvolupament de les capacitats perceptives i les habilitats motrius bàsiques. També es treballaran els sentiments d’autoestima i de seguretat emocional, i s’afavorirà la capacitat d’expressar-se i de comunicar-se amb els altres, utilitzant el cos i els seus gestos i moviments. I com a introducció cap a les activitats esportives, s’utilitzaran jocs amb senzilles regles que caldrà acceptar i aprendre a respectar, al mateix temps que es fomentarà col·laboració amb els companys i companyes de l’activitat.

Monitoratge de l’activitat a càrrec del Club Esportiu Handbol BCN Sants

 

PETIT CIRC

Activitat adreçada a infants de P4 i P5

Dilluns, de 16,30 a 18 h. Espai: Gimnàs

Preu: Octubre- desembre: 83 € / gener-març: 83 € / abril-maig: 55.50 €

Utilització del Circ per acompanyar als petits de P4 i P5 en el descobriment de les capacitats del seu cos per assolir habilitats bàsiques que els permetran de més grans afrontar activitats de major complexitat motriu.

 Monitoratge de l’activitat a càrrec de l’Associació KANAYA CIRC

 

JUGUEM DANSANT

Activitat adreçada a infants de P4 i P5

Dimecres, de 16,30 a 18 h. Espai: Aula de música

Preu: Octubre- desembre: 75 € / gener-març: 75 € / abril-maig: 50 €

Als infants els agrada molt ballar i moure’s. La dansa, els ajuda a canalitzar emocions, pensaments, idees, etc. També permet estimular la creativitat, la imaginació, la personalitat del seu moviment i l’expressivitat.  És per això que aquest taller, Juguem Dansant, servirà per a treballar la motricitat d’aquests mitjançant el joc amb músiques i moviments. L’objectiu general és aprendre a través del joc a descobrir el seu propi cos.

Monitoratge de l’activitat a càrrec de l’Associació EL CORIFEU

 

MULTIESPORTS

Activitat adreçada a nens i nenes de 1r i 2n

Dilluns, de 16,30 a 18 h. Espai: pista poliesportiva

Preu: Octubre- desembre: 73 € / gener-març: 73 € / abril-maig: 49 €

Introducció a les capacitats esportives bàsiques. Descobriment de diferents modalitats esportives utilitzant les habilitats motrius i tàctiques d’esports com Rugbi, Bàsquet, Atletisme, Beisbol i Handbol.

Monitoratge de l’activitat a càrrec del Club Esportiu Handbol BCN Sants

 

PATINATGE

Activitat adreçada a nens i nenes de 1r, 2n i 3r

Dijous, de 16,30 a 18 h. Espai: pista poliesportiva

Preu: Octubre- desembre: 73 € / gener-març: 73 € / abril-maig: 49 €

 Activitat centrada en l’aprenentatge del patinatge en línia.

Per les nenes i nens que s’inicien en el patinatge, l’aprenentatge se centrarà a descobrir les característiques bàsiques de patinar, aprenent a mantenir-se dret amb els patins (equilibri estàtic), explorant les possibilitats de moviment del cos i el canvi de moviment que permet portar posats uns patins als peus.

Des d’un punt de vista més específic, s’ensenyarà a agafar velocitat en els dos sentits (equilibri

dinàmic), i a frenar adequadament.

Per les nenes i nens que ja tenen un any d’experiència en el domini dels patins es proposaran

moviments diferents i de major complexitat, així com tipus de desplaçaments de major dificultat i el perfeccionament dels girs cap a l’esquerra i cap a la dreta.

IMPORTANT: L’ACTIVITAT ES FARÀ AMB PATINS EN LÍNIA, I CADA NEN/A HAURÀ DE PORTAR EL SEU PROPI CASC I LES PROTECCIONS DE GENOLLS, COLZES I CANELLS.

Monitoratge de l’activitat a càrrec del Club Esportiu Handbol BCN Sants

 

CIRC

 Grup 1 : adreçat a nens i nenes de 1r i 2n

Grup 2: adreçat a nens i nenes de 3r, 4t i 5è

Dimecres, de 16,30 a 18 h. Espai: Els dos grups es coordinaran per utilitzar la sala de motricitat, el gimnàs i la pèrgola depenent de l’activitat prevista per cada sessió.

Preu: Octubre- desembre: 83 € / gener-març: 83 € / abril-maig: 55.50 €

Desenvolupar la creativitat com un valor que permet augmentar l’autoestima mitjançant el descobriment de les tècniques de circ de l’acrobàcia, els equilibris, les activitats aèries i els malabars. Així com valorar la capacitat dels nois i de les noies d’assolir reptes motrius d’una certa complexitat. El circ impulsa la nostra capacitat de fer coses, tot fomentant l’hàbit de treball en equip i els valors de la solidaritat entre el grup i aconseguir que la canalla que hi participa es diverteixi i s’ho passi bé.

Cada tècnica s’adaptarà a l’edat i a l’habilitat de cada nen/a.

Monitoratge de l’activitat a càrrec de l’Associació KANAYA CIRC

 

PENSART!

Activitat adreçada a nens i nenes de 1r, 2n, 3r i 4t

Dimarts, de 16,30 a 18 h. Espai: aula de plàstica

Preu: Octubre- desembre: 90 € / gener- març: 90 € / abril-maig: 65 €

T’imagines  fer un estoig de zero?  I un organitzador? O allò que necessites?

A partir de l’experimentació amb diferents materials  com el paper, el teixit i els plàstics, i diverses  tècniques  plàstiques , entendrem el procès  creatiu i artístic per arribar a crear un objecte amb les nostres pròpies mans. Pensar amb les mans, ajudats i ajudades de la imaginació, el treball en equip i la creativitat, per entendre que no tot ho hem de consumir i així guanyar en autonomia.

El curs es dividirà en tres trimestres. En el primer treballarem  tota classe  de papers, el segon  el mitjà  tèxtil, i l’últim el reaprofitament  i reciclatge. El tractament d’aquests materials anirà acompanyat  de diferents tècniques pictòriques, per descobrir tot un ventall  de possibilitats  expressives. Amb aquest suport podrem crear objectes  nous que tinguin un ús, reinventar les nostres capacitats  i fer-nos constructors i constructores d’idees!

Monitoratge de l’activitat a càrrec de Paula Arellano, monitora  de Temps de migdia de P5

  

ESCACS

Grup 1 : adreçat a nens i nenes de 2n i 3r

Grup 2: adreçat a nens i nenes de  4t i 5è

Dilluns, de 16,30 a 18 h. Espai: Aula

Preu: Octubre- desembre: 73 € / gener-març: 73 € / abril-maig: 49 €

Els escacs són una eina amb què els nens i nenes exerciten la seva capacitat d’analitzar racionalment, aprenen a pensar i assumeixen les bondats o defectes de les seves decisions.

El tauler i les peces es converteixen en una maqueta per a la presa de decisions, analitzem com

influeixen en l’educació dels valors i en la formació integral de l’alumne.

Cada vegada que un nen/a pren la determinació de fer una jugada posa en marxa funcions inherents a la intel·ligència, com comprendre els plans de joc del seu contrincant i inventa el seu pla de joc.

L’activitat es planteja com una eina lúdica, educativa però que al mateix temps permet desenvolupar capacitats intel·lectuals com són l’atenció, la memòria, la imaginació, la creativitat, la concentració i el càlcul.

 S’utilitzaran continguts diferents en funció del nivell d’aprenentatge de cada nen/a.

 Monitoratge de l’activitat a càrrec de l’Associació Escac i Mat

 

ESGRIMA

Activitat adreçada a nens i nenes de 3r, 4rt I 5è

Dijous, de 16,30 a 18 h. Espai: gimnàs

Preu: Octubre- desembre: 83 € / gener-març: 83 € / abril-maig: 55.50 €

L’esgrima és un esport que per les seves característiques és altament formatiu i la seva pròpia història i reglament el converteixen en transmissor de valors com l’esportivitat, el respecte, l’esforç i l’autosuperació. Esport individual, de combat i d’implement, on la condició física es desenvolupa conjuntament amb les capacitats coordinatives i amb un alt requeriment cognitiu durant l’execució de l’activitat.

En l’àmbit d’iniciació escolar es fa servir un material didàctic diferent del de l’esgrima de nivells més elevats que fa que no es produeixin accions brusques ni de contacte directe, de manera que el risc de lesions és molt menor al de la majoria d’esports.

Monitoratge de l’activitat a càrrec del Club d’Esgrima SAM (Sala d’Armes Montjuïc)

 

 

Comissió de casals d’estiu

QUÈ FEM?
Ens encarreguem de l’organització i gestió dels casals d’estiu que organitza l’escola. Comptem amb la coordinadora de mitja pensió i un/s directors/a del casal que s’encarreguen de la gestió directe del mateix i del dia a dia durant el desenvolupament del casal. Fem l’organització general, seguiment econòmic i suport a l’equip de monitors/es.
El nostre objectiu és que els nens i nenes gaudeixin del temps de vacances a l’escola però fent activitats diferents i lúdiques que inclouen, com a mínim, una excursió setmanal.

COM/QUAN ENS REUNIM?
No tenim un dia fix per a reunir-nos, ho fem puntualment i en funció de les necessitats del casal.
A mida que s’apropa la data d’inici del casal, augmentem les reunions però mai més d’una mensual. Les nostres reunions són sempre en dies lectius i durant la tarda, en l’horari que consensuem entre tots/es.

QUI SOM?
Montse Junyet (mestra), Montse Remon (mestra), Gemma Almirall (mestra), Ariadna Vàzquez Peranau (AFA), Seyla De Francisco Prófumo (AFA), Aida Agüera Domènec (AFA), Nela Avalos Vargas (AFA) i Francisco Aguilera Garcia (AFA)

Contacte

casal.afabarrufet@gmail.com

Documentació

Fotocòpia de targeta sanitària.
Fotocòpia de carnet de vacunacions.
Resguard de pagament (50% import total) i/o resguard de sol·licitud beca.
Autorització Paracetamol
Autorització medicaments

Comissió de comunicació

QUÈ FEM?
Coordinem la configuració de la Revista de l’escola  El cau dels barrufets”. La configuració de la revista consisteix en la maquetació, recollida de continguts, decisió de formats, etc.
Impulsem i organitzem el Barrufallibres, la fira d’intercanvi de llibres de Sant Jordi, oberta a tots l’alumnat i les famílies de l’escola.
Organitzem, gestionem i coordinem xerrades sobre aquells aspectes que poden ser útils per a tots els membres de la comunitat escolar.
Gestionem de manera centralitzada totes les accions comunicatives de l’AFA conjuntament amb l’escola.
Organitzem la festa anual de benvinguda i acollida a les famílies noves de P3 on s’explica el paper de l’AFA i la manera com aquesta s’organitza en comissions, acompanyat tot plegat d’un berenar per amenitzar la jornada.
Col·laborem en les jornades de portes obertes de l’escola, difonent el paper de l’AFA als pares i mares interessats en matricular els seus fills i filles al centre.

COM/QUAN ENS REUNIM?
Ens reunim sempre que les circumstàncies del moment ho requereixen (p.e., quan cal anar configurant la revista al llarg del curs).

QUI SOM?
Arantxa González (mestra), Cristina Asensio (mestra), Sela Boluda (mestra), Maria José Tamarit (mestra),  Andrea Bonat (mestra), Dani Barco (Junta Petita),  José Luis Gómez (AFA), Anna Pradas (AFA).

Contacte

comunica.afabarrufet@gmail.com

Comissió d’acollida

QUÈ FEM?
El servei d’Acollida comença el segon dia de curs.
Coordinem els dos serveis que s’ofereixen a l’escola, Cangur Matí i Cangur Tarda, per tal de facilitar la conciliació de les famílies.

Cangur Matí: podeu acompanyar al vostre fill/a fins a l’entrada entre les 8 i 3/4 de 9 h (hora en que es tancarà la porta i haureu d’esperar a que s’obri l’escola).

Cangur Tarda: Els nens i les nenes que utilitzin aquest servei seran recollits a les seves classes i portats a l’aula d’Acollida tarda. La sortida dels nens i nenes d’infantil es fa per la porta del C/Joan Güell i els més grans (primària) per la porta del Passatge.
Important: incloure berenar pels vostres fills i filles.

COM/QUAN ENS REUNIM?
Ens reunim segons necessitats.

QUI SOM?
Laia Jaén (AFA), Judith Linacero (AFA), Olga Nadal (AFA), Vanessa Torras (AFA),  Albert Torrent (AFA) i Júlia Jarque (coordinadora Temps de Migdia)

HORARI
Cangur Matí: de 8 a 9 h (a ¼ de 9 h es tanca la porta i cal esperar a que s’obri l’escola).
Cangur Tarda: de 16:30 a 17 h.
Es demana, en dos cangurs, màxima puntualitat pel bé dels nens i de les nenes i pel bon funcionament del servei.

IMPORT
Imports pel curs 2020 – 2021
Cangur Matí:    Preu fix: 17,00€ / infant (mensual)
Preu esporàdic: 2,30€ / infant (diari)

Cangur Tarda:  Preu fix: 18,00€ / infant (mensual)
Preu esporàdic: 2,50€ / infant (diari)

Contacte

acollida.afabarrufet@gmail.com

Comissió d’economia

QUÈ FEM?
Ens encarreguem de gestionar el pressupost de l’AFA.
Dins del projecte de l’escola s’inclou la socialització de les despeses. Per poder-ho fer, cada curs cal fer un pressupost amb les despeses i el ingressos del funcionament de l’escola.
Aleshores, la secretària de l’AFA elabora el pressupost amb les despeses previstes (sortides, activitats, colònies,  materials, sous dels monitors/es, piscina, etc..)  i els ingressos fruit de les quotes que paguem les famílies cada mes.
Aquest pressupost es presenta a l’Assemblea de l’AFA (al mes de novembre)  on s’explica detalladament cada partida i es dona pas a la votació per  la seva aprovació.
A partir d’aquí, fem el seguiment supervisant el compliment d’allò que s’ha pressupostat, analitzant les possibles desviacions que vagin sorgint al llarg del curs i en cas que sigui necessari, exposant-ho  en Junta Ampliada per tal de poder prendre decisions de manera conjunta i consensuada.

COM/QUAN ENS REUNIM?
Un cop per trimestre al despatx de la Secretaria de l’AFA per fer el seguiment del pressupost i comentar qualsevol tema que hagi sortit que tingui a veure amb la gestió econòmica de l’escola.
També ens reunim si les circumstàncies del moment ho requereixen.

QUI SOM?
Daniel Gómez (secretari de l’AFA), Neus Rodriguez (mestra), Trinidad Bravo (Junta Petita), Mireia Bernadàs (AFA), Víctor Albert (AFA), Miriam Sendra (AFA).

Contacte

economia.afabarrufet@gmail.com

Comissió d’inclusiva

QUÈ FEM?
La nostra comissió es va crear al abril del 2008, amb la finalitat de que poguéssim interactuar de forma transversal amb totes les altres comissions ja existents i que a més ens representés col·lectivament davant la Direcció.
A dia d’avui  la nostra comissió  treballa conjuntament amb l’escola, per sensibilitzar a la comunitat educativa, pares, mares e infants.
-Treballem perquè els infants amb NEE, puguin incorporar-se a qualsevol activitat que organitza l’escola.
-Fem xerrades per difondre la diversitat que tenim en la nostra societat i trencar barreres, prejudicis i estigmes. Aquestes xerrades tenen la vocació de ser obertes a totes les escoles del barri, amb la finalitat de teixir una xarxa d’inclusió àmplia.
-Muntem el Barrufacrispetes. Un cop l’any  s’escull una pel·lícula que ens serveix del fil per tractar amb els infants temes com, el síndrome d’asperger, la dislèxia i altres, amb la finalitat de fer-los partícips i coneixedors,  amb preguntes i raonaments propis.
-Participem a la revista de l’escola, escrivint  un article sobre temes que s’hagin tractat al llarg del curs.
-Assessorem i ajudem a altres escoles en temes relacionats a com organitzar una comissió inclusiva dins la seva comunitat ja que Barrufet és un model d’escola inclusiva.
-La finalitat d’aquesta comissió no és més que treballar per fer desaparèixer les diferències entre les persones i no calgui parlar d’inclusió dels infants, ja que formarà part del nostre dia dia i estarà normalitzat al 100%.
– Accions de difusio del dies mundials, per sensibilitzar a tota la comunitat educativa i visibilitzar la inclusio a les aules.

COM/QUAN ENS REUNIM?
Treballem molt amb les comunicacions de WhatsApp i correu electrònic i ens reunim segons necessitats i sempre que futurs projectes ho requereixen.

QUI SOM?
Raquel Robalo (AFA), Xantal Genovart (AFA), Maria Mallo (AFA), Olga Nadal (AFA), Anna Solsona (mestra) i Jordi López (mestre).

Contacte

inclusiva.afabarrufet@gmail.com

Comissió de festa de final de curs

QUÈ FEM?
Ens encarreguem d’organitzar una sèrie d’esdeveniments que tenen lloc al llarg del curs, entre ells la Festa Fi de Curs. A banda de crear tradicions i experiències compartides per la comunitat de l’escola, la finalitat de les activitats que fem al llarg del curs és generar ingressos per finançar la festa mateixa.
Les tasques de la comissió es divideixen i es formen sub-comissions, que s’encarreguen d’unes activitats específiques:

Panera de Nadal & Fotos de Carnestoltes: Per Nadal fem un sorteig de paneres de Nadal entre la comunitat de l’escola. La comissió gestiona la recollida de les aportacions que fan les famílies (aliments típicament nadalencs), així com la venda de números per al sorteig i organització del sorteig mateix uns dies abans de les vacances de Nadal. Una part dels aliments recollits es destinen a preparar una panera solidària, que la comissió lliura a una entitat social del barri.

Després de Carnestoltes, la comissió també s’encarrega de gestionar la comanda de fotos de grup que es fan cada any a tots els cursos.

Samarretes: Cada curs es dissenya i es ven una samarreta nova per l’escola com a element identificatiu col·lectiu. La comissió de samarretes s’encarrega d’idear i dissenyar la samarreta a partir dels dibuixos que fan les criatures de l’escola, d’acord amb la temàtica del monogràfic que es treballa a l’escola durant el curs. També s’encarrega de la venda de la mateixa.

Cursa: A la primavera ens posem esportius i sortim al carrer a córrer! La comissió de cursa s’encarrega d’organitzar tot el relacionat amb la cursa, des de la ruta i els permisos, fins l’avituallament i la dinamització d’abans i després d’aquesta.

  • La Festa Fi de Curs posa el punt final de la nostra feina anual. La festa normalment es celebra a mitjans de juny, al pati de l’escola. Per aquest dia treballen les comissions de:
    • Decoració: defineix els elements decoratius del pati i coordina la seva elaboració amb els tallers d’expressió de la comunitat de mitjans.
    • Tallers: gestiona els tallers que es fan a la tarda, alguns contractats i d’altres fets per les famílies.
    • Barra o Bar: gestiona la comanda de begudes i neveres, i el dia de la festa s’encarrega del servei de barra i de la venta de tickets. També encarrega els fanalets per l’últim ball de la nit.
    • Entrepans: gestiona la compra i la preparació dels entrepans que es venen a la barra.
    • Rifa: contacta amb empreses, museus, associacions, etc. per tal d’aconseguir premis per la rifa. El dia de la festa gestiona la venta dels números i el propi sorteig.
    • Espectacles: contracta els grups d’espectacles de la tarda i de la nit, així com l’equip de so i llum, si cal.
    • Muntatge i Recollida: El mateix dia de la festa calen moltes mans per ajudar a muntar (decoració, barra, taules, equip de so…) i, un cop acabada la festa, per recollir.
    • Coordinació: coordina les reunions generals, s’encarrega de la comunicació amb les classes i demana el permís de la festa, juntament amb la reserva de carpes, taules, cadires i tarima.

COM/QUAN ENS REUNIM?
Ens reunim totes les persones de la comissió un cop al mes per comentar els progressos, preguntes i dubtes de cada sub-comissió, i per prendre les decisions més importants entre tots/es.
A banda de les reunions generals, cada sub-comissió es reuneix tant com consideri necessari.

QUI SOM?
La comissió la formen totes les famílies de P5 i 1r de forma automàtica. El pares i mares de 1r són els que repeteixen experiència i els de P5 n’aprenen per poder ensenyar a les famílies l’any següent, quan fan 1r. D’aquesta manera es garanteix que els coneixements es vagin transmetent de curs en curs.
Es crea un grup de Coordinació de la festa amb membres de les quatre classes per tal de facilitar la comunicació amb cada classe i portar endavant la gestió general de la comissió.
A la comissió de Festa Fi de Curs també hi participen dues mestres de l’equip de l’escola (cada any són assignats dos de diferents per part de l’escola).

Contacte

festa.afabarrufet@gmail.com

Comissió de temps de migdia

QUÈ FEM?
Coordinem el temps de migdia de l’escola conjuntament amb la Coordinadora de Mitja Pensió en tot allò que afecta als infants respecte del servei de menjador i el temps que passa entre horari lectiu de matí i horari lectiu de tarda.

COM/QUAN ENS REUNIM?
Habitualment ens trobem el primer dilluns de cada mes cap a les 19h, a la mateixa escola.
I també, un cop al trimestre, ens reunim amb l’empresa que gestiona la cuina, Ecoarrels, per fer tenir feed-back directe de la feina feta fins el moment.
Estem en contacte directe, tant amb la responsable de la cuina com amb la coordinació de Temps de Migdia durant la setmana.
També ens reunim si les circumstàncies del moment ho requereixen.

QUI SOM?

  • Coordinació: Júlia Jarque
  • Mestres assignades: Inés Roigé, Isabel Tudurí
  • Membres AFA: Fidel Bellmunt, Erundina González, Montse Mallen, Mar Rosso, Montse Sanz  i Sergi Vidal

HORARIS
L’horari d’atenció a les famílies és:

  • Matins a les 9h al taulell de consergeria
  • Dilluns, dimarts i dijous de 9 a 15 i de 16 a 17 h
  • Dimecres i divendres de 9 a 15 h
  • Trucant al telèfon 934 097 208

Per qualsevol canvi d’ús del servei, baixes, altes, canvi de dies…, s’haurà de comunicar a la Coordinadora abans del dia 25 de cada mes.
Durant  Temps de Migdia, l’equip de monitors/es no us podran atendre per telèfon.

IMPORT
De les sortides escolars que es fan al llarg del curs, es descomptarà l’import del cost del dinar (que no és la totalitat del cost del servei per dia) en el rebut del mes següent.
En cas de malaltia es descomptarà a partir de 5 dies seguits (cal avisar a coordinació de l’Espai de Migdia).
Quan un infant usuari es queda a dinar un dia que no estava acordat, l’import corresponent es carregarà en el propi rebut. En cas de no ser usuari/a es passarà un rebut al mes següent amb l’import corresponent.

ALTRA INFORMACIÓ D’INTERÈS SOBRE LA MITJA PENSIÓ

SERVEI
Temps de Migdia comença el primer dia de curs, excepte pels cursos de P-3. Un cop finalitzat el període d’adaptació a l’escola, es proposarà a les famílies de P-3 una entrada progressiva al menjador per tal de poder acollir el millor possible totes les criatures usuàries d’aquest servei.
Podreu conèixer la monitora o monitor dels vostres infants, el dia de reunió de classe.

La comunitat de petits dinaran a les seves aules al primer torn, 12:30. Tots els infants d’aquesta comunitat hauran de dur, cada dia, tovalló de roba. A més, els infants de P3 també hauran de portar llençolet perquè faran la migdiada a la sala de psicomotricitat.

La resta d’infants de la comunitat, faran activitats programades després de dinar.
La comunitat de mitjans i grans dinaran repartits en dos torns. Una part dinarà al menjador del passadís d’infantil, i la resta d’infants ho faran el menjador del primer pis.
Les dues comunitats faran activitats programades i/o tindran temps lliure durant les estones que no estiguin dinant.

TORN I ACTIVITATS
Hi ha dos torns per a dinar, a les 12:30 i a les 13:30, segons el grup classe. I abans o després de dinar s’ofereixen un seguit d’activitats dinamitzades per l’equip de monitoratge que es supervisen des de la coordinació i comissió:

  • Tallers per crear materials per a guarnir el menjador segons l’època de l’any.
  • Espais de joc lliure.
  • Jocs dirigits.
  • Espais per a l’estudi i el treball personal
  • Temps de migdiada (per als alumnes de P3)
  • En totes  aquestes activitats, amb l’objectiu de col·laborar en la formació integral del nostre alumnat,  es prioritzen i  treballen valors i actituds com el respecte, la tolerància, la cooperació…

MENÚ DEL MES
AQUÍ trobareu  els diferents menús de l’escola que es serviran durant aquest curs:  vegetarià, sense gluten, sense ou, no porc, pollastre halal, sense lactosa , sense proteïna de vaca.
Tots els àpats s’acompanyen amb pa i aigua. El peix fresc de mercat es cuinarà amb la tècnica culinària adient per cada tipus de peix.
El dia de consum de fruita es pot veure modificat en funció de la maduresa de la mateixa.
Tots els plats estan elaborats pels cuiners del centre, a partir d’ingredients frescos, de temporada i amb un mínim de producte ecològic i de proximitat. Les guarnicions dels plats gaire bé sempre són amanides amb enciams variats i altres ingredients de temporada: cogombre, tomàquet, pastanaga, olives, pipes, panses, sèsam torrat, llavors de lli…

Els menús estan revisats per en David Caballé i Gabor Smit dietista ADITEC: 0009

A més a més, els menús passen per la supervisió i vist-i-plau de la coordinació del servei de Mitja Pensió.

Contacte

mitjapensio.afabarrufet@gmail.com

QUÈ FEM?
La Comissió Web és la que s’encarrega de tenir actualitzada la pàgina web de l’escola. No tenim dia fix de trobada i funcionem sobretot online.

QUI SOM?
Maria José Tamarit (mestra), Elena Galvani (AFA), Federico Zani (AFA), José Luis Gómez (AFA), Alexandra Proaño (AFA), Arnau xxxxx (AFA)

Contacte

web.afabarrufet@gmail.com