Trets d’identitat

SOM UNA ESCOLA...
Els trets d’identitat de l’Escola Barrufet.

Participativa

El diàleg i la participació són fonamentals en el funcionament de l’escola. La tasca educativa es fonamenta en la interrelació entre les persones, en el respecte mutu, l’intercanvi, la reflexió, la col·laboració i la solidaritat.

Arrelada a la realitat personal

Que ajuda a cada persona a conèixer i a desenvolupar les pròpies capacitats, la creativitat, el sentit crític i també el sentit de la responsabilitat social, siguin quines siguin les circumstàncies personals de cadascú.

Coeducativa

Una manera de fer que dona l’oportunitat de desenvolupar al màxim les pròpies capacitats, fugint dels estereotips de gènere.

Pluralista i inclusiva

Laica i respectuosa amb la manera de pensar i de fer de cada família pel que fa a la religió, la ideologia, la tendència sindical o política…. Tothom hi té cabuda, sense discriminació per raó de gènere, ètnia, creences… La diferència i la diversitat són sinònims d’enriquiment. L’escola ha d’ajudar a cadascú a ser el què és i el què vol ser.

Relacionada i oberta a l'entorn

Relacionada amb el barri, que parteix de la realitat social concreta que viuen els nens i les nenes. Que ajuda a conèixer, estimar i respectar l’entorn pròxim, com a camí per conèixer, estimar i respectar l’entorn més allunyat.

Línia pedagògica

Treballem seguint aquest esquema: