SOM UNA ESCOLA...
Participativa
El diàleg i la participació són fonamentals en el funcionament de l’escola. La tasca educativa es fonamenta en la interrelació entre les persones, en el respecte mutu, l’intercanvi, la reflexió, la col·laboració i la solidaritat.
Arrelada a la realitat personal
Que ajuda a cada persona a conèixer i a desenvolupar les pròpies capacitats, la creativitat, el sentit crític i també el sentit de la responsabilitat social, siguin quines siguin les circumstàncies personals de cadascú.
Coeducativa
Una manera de fer que dona l’oportunitat de desenvolupar al màxim les pròpies capacitats, fugint dels estereotips de gènere.
Pluralista i inclusiva
Laica i respectuosa amb la manera de pensar i de fer de cada família pel que fa a la religió, la ideologia, la tendència sindical o política…. Tothom hi té cabuda, sense discriminació per raó de gènere, ètnia, creences… La diferència i la diversitat són sinònims d’enriquiment. L’escola ha d’ajudar a cadascú a ser el què és i el què vol ser.
Relacionada i oberta a l'entorn
Relacionada amb el barri, que parteix de la realitat social concreta que viuen els nens i les nenes. Que ajuda a conèixer, estimar i respectar l’entorn pròxim, com a camí per conèixer, estimar i respectar l’entorn més allunyat.
Línia pedagògica
Treballem seguint aquest esquema: